vrijdag 31 mei 2013

Nieuwland parc

Eerst wil ik even bekend maken dat alle jonge Pimpelmezen in de nacht van zondag op maandag allemaal dood zijn gegaan. Balen! De foto toont de jongen van Zaterdag.

De afgelopen dagen was het erg mooi weer en trok ik er maar samen met Jacob op uit richting Nieuwland voor libellen. Toen we het terrein opreden zagen we een Oeverzwaluwbult die voor een deel weg geschept was. Foute boel.
We reden verder naar het libellenveldje, waar we de eerste Lantaarntjes hadden wat er later 500 werden.
We kwamen een Tengere Grasjuffer tegen, daar gingen we eigenlijk voor. Deze was te snel weg voor een foto. We hadden nog een mogelijk 2e die wel op de foto staat.

We liepen verder en kwamen de mijn eerste Viervlek van het jaar tegen even later gevolgd door de 2e Argusvlinder voor de Alblasserwaard voor dit jaar.

Jacob moest weer naar huis en ik ging nog even langs de plek van Boomblauwtje om er een foto van proberen te maken. Het BB was mij te snel af maar een prachtige Platbuik liet zich wel pl.. eh prachtig bekijken!

THE END

Geen opmerkingen:

Een reactie posten