dinsdag 28 mei 2013

Juffers en Biesbosch-soorten

Vandaag wat in het parkje gekeken voor wat juffertjes die zich wilden laten fotograferen. Het waren allemaal Variabele waterjuffers. Hieronder ziet u enkele foto's.



 
Ik was samen met mijn broertje wat eenden aan het voeren toen er wat Kleine mantelmeeuwen opdoken die ook een graantje mee wilden pikken. Geen probleem want het was allemaal op de plaat te krijgen.


 
Er vloog een Gekraagd roodstaart man over mij heen en ik zag dat hij voedsel in zijn bek had. (Ik had hier al eerder het vrouwtje) Dit was dus een redelijk bewijs dat hij hier zijn broedterritorium had. Ik liep verder om een Merel te fotograferen toen ik boven mijn een forse rover zag aankomen. Hij begon al snel hoogte te maken en kon en net een bewijsplaatje van maken. Het was een Zeearend. een leuke tuinsoort!
 
 
Ik ging naar huis en toen ik zat te eten vroeg Jaap Hamelink of ik mee naar de Brabantse Biesbosch wilde gaan. Ik heb geleerd dat 'nee' zeggen onbeleefd is. (Ik zeg maar niet van wie ;) Na wat gestress kwam ik aan bij Jaap waar we in 'het brik' van zijn vader stapten. Op naar de Brabies.
Daar via Werkendam aangekomen meteen doorgereden naar de Noordse Nachtegaal. Daar zijnde wees ons een spraakgebrekkige man ons aan waar hij hem gehoord had en toen wij daar naar toe liepen hoorden we hem ineens op de bekende plek zingen. Waarschijnlijk had deze beste man zich vergist. Wat een fantastische zang! Het blijft een mooie soort.  Na wat rondgelopen te hebben en wat gezocht te hebben naar slikplaat, om daarop Steenlopers, te vinden was mislukt. Op naar de Grote Karekiet. De wind stond onze kant op en daardoor hoorden we hem na intensief luisteren. Deze prachtige vogel zingen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten