dinsdag 1 oktober 2013

Bonte vliegenvanger

Gisteren belde Henri Aantjes mij: 'ja wij hebben hier een rare vogel en we weten niet wat het is hij is zwart met wit en heeft een wit nekje en een witte vlek op de vleugel. Mijn reactie was. Blijf waar je bent en ik kom er aan. Ik was bij de plek aangekomen en nadat hij de foto had laten zien was het meteen een bonte vliegenvanger! een nieuwe jaarsoort! Na een uur onder de bramen (in een stoel) gezeten te hebben kwam hij 10sec voor me zitten lang genoeg voor 1 goede foto


Vandaag ben ik weer wezen kijken, Als een klap op de vuurpijl zag ik een jager spec. Beschrijving is te vinden in deze link. En toen ik moe in de stoel de literatuur van Jagers zat te bestuderen kwam zij wederom (na 2uur) mooi genoeg voor een foto drinken.
Bonte vliegenvanger Vr





 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten