woensdag 10 april 2013

1 1/2 uur trektellen

Nadat ik een vreselijk goede telling van Breskens had gezien. Zat ik perplex op mijn stoel. Dit had ik nog nooit gezien! En besloot ik om maar gelijk die ochtend daarop te gaan tellen. Ik moest 2e beginnen. En kon samen met Adri dus even een anderhalf uurtje tellen.
Bij aankomst was het meteen raak met een paar nieuwe jaarsoorten. Zoals Kneu, Keep, Gele kwikstaart en Kemphaan.
De kou was (nog) niet van de lucht en het zicht naar het Zuid-Oosten was zeer slecht.
Maar boven ons en in de andere windrichtingen was het zicht nog redelijk. Met als achtergrond een Blauwborst en Rietgors zang kwamen er nog 2 Boertjes langs. Een Grote gele kwikstaart dit is pas de 2e voor de voorjaarstelpost, en een Zwarte ruiter deed ons nog aan. Een vreselijk hoge lijn van 440 Kolganzen kon ook genoteerd  worden. Toen ik op het punt stond om te vertrekken kwam er nog een Purperreiger pal over, die ook nog op de lijst mocht. Het anderhalf uurtje werd nog afgesloten  met een evenaring van het voorjaars-dagrecord Grote zilverreiger.

Binnenkort hopen de Heikikkers weer blauw te zijn, en hoop ik een paar mooie plaatjes te kunnen maken. Hou de blog in de gaten voor een nieuw verhaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten