vrijdag 1 maart 2013

Laatste ronde voor Winterperiode van de Vogelatlas

27-02-2013
De laatste dag voor de Winterperiode van de vogelatlas ben ik op de fiets gestapt voor de laatste 3 blokken.  Albert de Jong  en Arie Kolders hebben allebei een blok voor mij gedaan. Dat was best handig anders moest ik er zelf 5 doen. (Op Twitter stond dat ik de jongste Atlasteller was van de Vogelatlas)
Tweet: Albert de Jong@DeJongAlbert
Vanmiddag twee kilometerhokken geteld in de voor de .Vliegende keep voor jongste atlasteller (14). @Sovon @deNVWA
 

Ik begon in mijn eigen dorp met een nieuwe vogelaar Harm-Jan Post daar hadden we nog een groepje putters en wat sijzen.
 Maar hij was nog niet echt gehard tegen de kou en ging na een uurtje weer richting huis. Ik stond er voor de rest van de dag alleen voor. Ik had nog een blok in Polder Oud-Alblas en aan de overkant van de rivier het gehucht Lekkerkerk.
De reis ging eerst richting Oud-Alblas waar het voor mij niets gedaan was op een jagende Sperwer na. Na daar een klein uurtje rondgefietst en wat gegeten te hebben was de volgende bestemming Lekkerkerk. Ik reed om langs Gors Landhoeve waar ik mijn eerste scholeksters had, voor de jaarlijst van de Alblasserwaard

Op de rivier had ik nog een 3tal Brilduikers en een Tafeleend.
 Toen ik met het pontje was overgevaren werd ik begroet door een groep Kokmeeuwen, Stormmeeuwen en Zilvermeeuwen. 2 kokmeeuwen hadden een ringetje om en 1 van de Kokmeeuwen is in Tsjechië geringd.
 


 

 De tocht ging verder naar de markt waar ik een bakje kibbeling en een warme gevulde koek had gehaald voordat ik met de punttelling begon.
Nadat ik klaar was met de telling ben ik over de dijk terug gereden naar de pont van Bergambacht omdat de Pontbaas bij Lekkerkerk zat te mopperen over modderschoen op zijn (toch al lelijke) pont.
Bij de pont had ik nog een Dodaars en daarmee was de dag een beetje ten einde.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten