vrijdag 11 januari 2013

KM-hok met een PoM

Vandaag na schooltijd een onder het genot van een heerlijk winters zonnetje een KM-hok gedaan. Aan de overkant van de rivier waar mijn School staat,
Mijn school
ik had besloten alleen mijn verrekijker mee te nemen. Toen de schoolbel ging had mijn fiets gepakt en ging het 1 bij 1 KM dorp rondfietsen. Ik was daar totaal onbekend en heb alleen maar over de hoofdweg gefietst of de bekende straten. Verder had ik ook nog een deel van de rivier moest tellen. Vlakbij het pontje waarmee ik moet overvaren om op school te komen.
Voor de gein was ik even de meeuwen aan het voeren totdat mijn ook op een meeuw viel die een stuk groter was dan de Storm-Zilver en Mantelmeeuw(en) die daar ook aanwezig waren. Je voelt hem al aankomen!? Het was een Pontische meeuw,  ik had geen intresse meer voor de andere aanwezige meeuwen, en was volledig geconcentreerd op dit beest. En als toetje vloog hij zelfs nog naar de Alblasserwaardse kant wat dus een nieuwe soort was voor deze contreien.
Verder had ik nog een Kleine mantelmeeuw ad winterkleed wat rond deze tijd erg leuk is.
Al met al is het weer een leuke telling geweest met een Pontje Met foto's

Het Pontje van Lekkerkerk

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten