vrijdag 4 januari 2013

Brouwersdam.

Vanmorgen was ik om 9 uur bij mijn tante om dan met 2 andere vrienden naar de Brouwerdam gebracht te worden. Daar aangekomen stond de daglijst op 17 alleen het zicht was te beroerd, en daardoor kon je niet ver op zee kijken,  en dus moesten we het doen met de soorten die wat dichter aan de kant zaten. Het begon bij een Kuifduiker een nieuwe voor de jaarlijst gevolgd door een aantal Brilduikers, Middelste zaagbekken en een groep Zwarte zee-eenden
Grote zee-eend
omdat ik de enige met een (slechte) verrekijker was moest ik de groep maar even afkijken op een Grote zee-eend. Gelukkig zat de groep vrij dichtbij en voor mij nog wel te doen. Zagen we ineens op vrij korte afstand 2 zee-eenden voor ons opduiken. Maar ze hadden ons al in de smiezen en vlogen van ons af om even later weer neer te strijken. Laat dat nu net goed geweest zijn want de achterste eend had 2 grote witte vleugelvlekken en kon dus opgeschreven worden als Grote zee-eend. Een nieuwe soort! Na deze uitgebreid gefotografeerd en bekeken te hebben. Zijn we na een paar Paarse strandlopers en Steenlopers gepasseerd te hebben 2 Belgen tegengekomen bij wie ik door hun telescoop mocht kijken, om die Grote zee-eend, er even in te zetten.
De vogel was helaas onvindbaar en na een Geoorde fuut gezien te hebben gingen we naar de viswinkel voordat de reis terug werd aanvaard. De uiteindelijke daglijst stond op 32:-( soorten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten