dinsdag 11 december 2012

Het is weer Pestvogeltijd!

vanmorgen om 8 uur werd er een velduil gemeld, 3 kwartier later gevolgd door 7 pestvogels die bij mij op het dorp zaten. Hemelsbreed 600 meter bij mijn huis vandaan.
Gelukkig was ik vroeg uit school en besloot ik die pestvogels even mee te pikken.
Daar aangekomen met een andere vogelaar bleken de vogels gevlogen te zijn. Na een kwartiertje daar rondgefietst te hebben in de wijk had de andere vogelaar het al weer opgegeven, maar ik dacht daar nog niet aan. En dat was maar goed ook, want na 5 minuten hoorde ik prrrrr prrrrr boven mijn hoofd en ja hoor daar kwamen ze.
 
Nadat ze hoog in de treurwilg gepoetst en uitgerust hadden en wij ze mooi bekeken hadden kwamen de eerste al naar beneden om van de Vuurdoorn te eten die daar tegen 1 van de huizen stond.
Het waren 5 juvenielen 1 vrouw en 1 man. Ze waren nogal schuw maar dat viel later wel mee, en konden we ze vanaf 3 รก 5 meter afstand benaderen, en dat leverde erg mooie platen op.



 
Het blijven mooie beesten en wie weet volgt er binnenkort nog een verhaal over een ontmoeting van deze prachtige vogel!
 


1 opmerking: