zaterdag 22 december 2012

Een dagje 'regenvogelen'

Omdat vandaag de langste dag was liep de wekker vanmorgen pas om 8uur af.
Ik was van plan om eerst een Atlasblok 's morgens te doen, en daarna keek ik wel wat ik ging doen. Ik begon om half 10, het was allemaal het gewone grut wat ik gezien had, maar in de telling telt het allemaal mee. Om half 11 was de teltijd afgelopen en ik was gebeld door Jonathan om op de fiets naar de vuilnisbelt in Dordrecht te gaan voor pontische meeuwen. De lange zoektocht in de regen had niets opgeleverd, toen we
De haven waar de meeuwen verbleven.


en waren we van plan om richting het huis van de opa en oma van Jonathan te gaan om op te warmen en om daar de (inmiddels 3) boomklevers te fotograferen die daar steeds op het voer afkwamen. Toen we terug fietsten zagen we ineens een grote/forse meeuw zitten die verdacht veel leek op een 'pontische' en ja hoor het was een geringd exemplaar, en zijn we uiteindelijk niet voor niets geweest.
De foto's van de Boomklevers heb ik door een verrekijker gemaakt voor betere details en licht, dit leverde ondanks het druiligere weer erg mooie plaatjes op.
                                                     


 De vogels zijn allemaal op dezelfde voedersilo gefotografeerd.
Verder kwam er nog een grote bonte specht en een pimpelmees op af.



 Ondanks het weer kijk ik terug op een fijne dag. Met een leuk 'boomkleverprogramma'


Geen opmerkingen:

Een reactie posten