vrijdag 19 juli 2013

Libellenoverzichtje van dit jaar


 De afgelopen 3 weken was mijn camera in reparatie, want er zaten vlekken op de sensor. En omdat juni en juli qua vogels niet heel veel is ben ik ervoor en erna op pad gegaan met mijn camera voor vlinders en libellen.
De eerste libel die ik van dit jaar tegen kwam was de Viervlek gevolgd door de Platbuik, Bruine korenbout en Vroege glazenmaker. Ook de Glassnijder en de Oeverlibel was dit jaar weer van de partij. Van de Heidelibellen zijn dit jaar de Bloedrode- en de Bruinrode Heidelibel in het vizier geweest.  De op-1-na-laatste tot nu toe was de Grote Keizerlibel. En als allerlaatste de Smaragdlibel!
Hieronder nog een klein foto-overzichtje van de libellen van dit jaar.
Platbuik
Bruine korenbout
 
Viervlek
 
Oeverlibel
 
Vroege glazenmaker
 
Bruinrode heidelibel
 
Bloedrode heidelibel

Ook de juffers krijgen in dit bericht ook de aandacht. Het betreffen de volgende soorten. Variabele waterjuffer, lantaarntje, azuurwaterjuffer, grote roodoogjuffer, houtpantserjuffer, tengere grasjuffer, vuurjuffer.
Juffers en libellen van dit jaar.
En hieronder de foto's


Grote roodoogjuffer
 
Houtpantserjuffer
 
Variabele waterjuffer
 
 
Azuurwaterjuffer
 
Tengere grasjuffer
 
Lantaarntje
Binnenkort hoop ik ook nog een Dagvlinder foto-serie te lanceren op mijn blog. Veel leesplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten