zaterdag 8 juni 2013

Libellen en Woudapen

Het is de afgelopen dagen heerlijk weer geweest. Het perfecte weer voor vlinders en libellen. Zo kwam ik in het parkje nog een aantal Witjes tegen en van de libellen had ik Oeverlibel, Vroege Glazenmaker, Grote Roodoogjuffers, Platbuik, Viervlek en ongeveer 400 Variabele waterjuffers.  
Variabele waterjuffer
 
Variabele waterjuffer

Grote roodoogjuffer

Grote roodoogjuffer

Oeverlibel

Oeverlibel
 
Vroege glazenmaker

Vroege glazenmaker

Vroege glazenmaker

Van de dagvlinders had ik mijn eerste Argusvlinder. Aanwezig waren ook de Gehakkelde aurelia en Bont zandoogje. Geinig!
Gehakkelde aurelia

Gehakkelde aurelia 

Argusvlinder

Bont zandoogje

Argusvlinder

Vrijdagavond werd ik opgehaald door Martin om met hem en zijn zoontje en neefje richting Zevenhuizen te gaan voor Woudaapje. Deze soort had ik nog niet dus dat aanbod nam ik van harte aan. Na wat gezoek kwamen we aan, begroet door een tiental konijntjes en een roepende Koekoek.
Een kwartiertje wachten en ja hoor hij begon al uitbundig te roepen. Soort #254 was binnen. Vanuit de Aalscholverkolonie kwam nogal een hoog decibelvolume waardoor de Woudaap niet altijd even goed te horen was. Een leuke week met een nieuwe soort. Maar er kwam nog meer...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten